Vernostné karty vlastní 75% Slovákov. Prevažujú ženy medzi 31 a 50 rokmi a obyvatelia miest. Suverénne najobľúbenejšia je Club Card spoločnosti Tesco — vlastní ju až 57% ľudí. Viac než o polovicu menej ľudí vlastní karty DM Drogerie Markt a Billa. Je to 25%. Nasleduje Coop Jednota s 20%. Spomedzi lekární je na tom najlepšie Dr. Max. Ľudia tiež radi využívajú výhody Shell Clubsmart, Dráčik, Slovnaft a NAY Elektrodom.
Výhody pre zákazníka
Zaiste sa zhodneme na tom, že vernostné karty sú výhodné v prvom rade pre ich poskytovateľa. Veď zákazník, ktorý ich obchod uprednostní pred konkurenčným, prináša zisk. Okrem toho zozbierané údaje poskytnú obchodnému reťazcu informácie o sortimente, ktorý ľudia nakupujú, čím mu vlastne my sami pomôžeme zlepšiť zásobovanie a šetríme náklady. V čom sú ale výhodné pre nás?
– vernostné programy ponúkajú zľavy na ďalší nákup alebo na niektoré konkrétne výrobky,
– za zozbierané body poskytujú kupóny na nákup tovaru alebo služieb v tej istej obchodnej sieti,
– ponúkajú rôzne druhy odmien a darčekov,
– niektoré reťazce vám dokonca dajú zľavu na nákup v deň vašich narodenín,
– iné organizujú súťaže o hodnotné ceny.
Na čo si dať pozor
Zmyslom karty je prilákať zákazníka. Pri jej používaní si dajte pozor na niekoľko vecí:
– cena tovaru — nie vždy je výhodnejšia práve v predajni, ktorej vernostnú kartu vlastníte, pred nákupom by ste si to mali overiť,
– nakupujte to, čo ste prišli nakúpiť — je všeobecne známe, že reklama kŕmi naše oči a mozog tým, čo chce obchodník predať. Tak je to aj v obchode. Vyberajte tovar, ktorý potrebujete. Ideálne je napísať si zoznam, neprechádzať pomedzi regálmi s tým, že si vyberiete, čo vám padne do oka,
– v niektorých reťazcoch vám nazbierané body po čase prepadnú — ak chcete výhody naozaj využiť, je dobré si preštudovať podmienky poskytovateľa.