Copywriting sa stáva čoraz viac populárnejší. Hlavným cieľom copywritingu je predaj nejakého produktu či myšlienky. Človek, ktorý sa ním živí, odborne povedané copywriter, píše texty rôznej dĺžky a obsahu, s cieľom zaujať čitateľa a predať daný produkt. Existujú dva typy copywritingu, online forma a offline forma. Čo sa týka online formy, copywriteri píšu články pre internetové stránky. Naopak, offline forma sa využíva v novinách, časopisoch či katalógoch. Pri písaní textov treba rozlíšiť úvod, ktorého cieľom je zaujať čitateľa a jadro, kde sa daná tematika opisuje podrobnejšie.
Copywriteri využívajú často slogany, rétorické otázky a svoje kreatívne nápady. Na to, aby sa človek stal práve copywriterom, je nutné ovládať gramatiku aj štylistiku jazyka. Treba byť vždy originálny a vedieť zaujať ľudí. Na túto pozíciu sa nevyžaduje akademický titul, ale je výhodou. Copywriteri majú flexibilný pracovný čas, čo je obrovskou výhodou. Môžu nimi byť napríklad aj mamičky na materskej, dôchodcovia či študenti. Výkon copywritera závisí od jeho výkonu, teda koľko článkov napíše. Samozrejme ako každá práca, aj táto má pár nevýhod medzi ktoré patrí napríklad nestálosť príjmu či nie príliš vysoký príjem. Napriek tomu je to však veľmi výhodné privyrobenie popri druhom zamestnaní. Naučí vás to novým veciam, naučíte sa písať pútavejšie a kvalitnejšie články a omnoho viac ďalších výhod.
Medzi formy copywritingu patrí napríklad PR článok, teda „public relations“ článok. V týchto článkoch ide o udržiavanie dobrých vzťahov s verejnosťou a najmä predstaviť produkty verejnosti. Copywriteri musia byť struční a poskytovať potencionálnym zákazníkom pravdivé a dôverné informácie o produkte. SEO článok je ďalší typ článku, ktorý je veľmi dôležitý. Je to forma, pri ktorej sa copywriteri snažia používať slová, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov. Tým pádom sa zvýši návštevnosť stránok, kde sú články uložené a firma sa stáva známejšou.