Pre tých, ktorí sa v digitálnom marketingu trochu vyznajú alebo majú vlastnú fungujúcu web stránku, asi nemusíme dlho vysvetľovať, aké dôležité vie byť SEO. Ak ste sa v rámci vašej stránky podľa pravidiel SEO už trochu vyhrali, máte zabezpečené vhodné kľúčové slová, pútavý obsah, zaujímavé titulky, dôveryhodne vyzerajúci dizajn stránky, je načase ísť ešte ďalej. Faktorov SEO je naozaj neúrekom a ak sa vo všetkom sami nevyznáte, nie je to až taký veľký problém. Na internete nájdete mnoho návodov, ako vylepšiť SEO vašej stránky. Alebo jednoducho oslovte SEO agentúru, ktorá sa na optimalizáciu priamo špecializuje.
Poďme si ale povedať niečo viac o SEO optimalizácii obrázkov. Áno, optimalizovať sa dajú aj obrázky. Označenie obrázkov dokáže výrazne ovplyvniť to, ako prehliadače vnímajú vašu stránku a do akej miery sa stránka zobrazí na základe vyhľadania podľa daného obrázka. Obrázky môžu byť tiež nositeľom kľúčového slova, čo vám znova vie zaručene pomôcť z hľadiska SEO.
Predtým, ako budete obrázok vkladať na vašu stránku, si ho správne pomenujte. Prehliadače to totiž vedia detekovať. Pomenujte svoje obrázky použitím kľúčových slov skombinovaných napríklad s názvom firmy – Tema_clanku_nazov_firmy.jpg. Pred nahratím obrázka na stránku skontrolujte jeho kvalitu. Či má dostatočné rozlíšenie, či je kompatibilný so stránkou čo sa týka jeho veľkosti a či nebude narúšať užívateľskú skúsenosť tým, že načítanie stránky spomalí. Obrázok by nemal prekrývať text alebo celkovo pôsobiť rušivo, aj svojim obsahom, aj rozložením stránky.
Ďalšou dobrou SEO pomôckou je alt tag, či alt atribút. Pri kódovaní stránky označíte obrázok v HTML kóde. Voľným okom tak bude popis obrázka neviditeľný, pre prehliadače ale áno. Skúste použiť aj img alt tag. Popis obrázka, dodatočné info alebo výzva k akcii, ktoré sa zobrazia pri prejdení myšou ponad obrázok. Slúži to v prípade, že obrázok po rozkliknutí smeruje na inú časť stránky, či text. Kombináciou týchto tipov, ktorých je ešte omnoho viac, sa stane vaša stránka z hľadiska SEO určite neodolateľnou.